Bilgilendirme ya da Bilgilendirmeme...


Hani Cesur Yürek'de kırmızı çiçekler vardı ya, şu yukarıda gördükleriniz. Bir iki kişi sordu acaba adı ne diye, ben de babama soracağım dedim...
Babam göstermişti bana yürüyüş yaparken onları,  ben de fotoğraflarını çektimiştim, ama  o zaman hiç aklıma gelmemişti bunların adı ne diye sormak…
O akşamüstü aradım bizimkileri annem açtı telefonu.. Biraz lafladık, kek yiyorlarmış.. Ama annemin ilk kez yaptığı ve hatta yaktığı keki kazımışlar zavallılar, onu yemeğe çalışıyorlarmış...
Neyse… Anneme dedim ki babama sorar mısın, hani bizim yürüyüşe çıktığımız gün kırmızı bir çiçek vardı, benim fotoğraflarını çektiğim. Onun adı ne diye, kızlar merak ediyor da…

Annem babama iletti babam hiç duraksamadan "kiraz çiçeği" dedi..
Kesin uydurdu dedim anneme..
Annem bu sefer; Nasıl birşeydi diye sordu babama..
Babam anlatıyor annemle ben de dinliyoruz; böyle yuvarlak ( parmağının ucu ile gösteriyordur burada) kırmızı, top top…
Annem; tamam işte kesin kiraz çiçeği.. Rıdvannn yarın toplada getir bana onlardan…

Ne hayal gücü ama, kırmızı, küçük ve top top... kiraz çiçeği olmayacak da ne olacak...

Ben de onların kızıysam ki iddalar o yönde,  ikiside bilmiyor bu çiçeğin adını, olsa olsa kiraz çiçeğidir bu diye sallıyorlar...
Yani kısacası sizi bilgilendirmek istedim bilgilendiremediğime dair..


21 yorum :

  1. merakimizi giderdigin icin sagol Nohut.
    aman olsun iste Kiraz cicegi cok yakismis bence de :) Bunu bilse bilse Beste ya da Evren bilir. Buralara gelirlerse aydinlatsinlar bizi :) ama kendi adima ben bu cicegi kiraz cicegi olarak aldim aklima yazdim. sen reddediyorsan bilemeyecgim Nohutcum :)
    ayrica Ridvan amcanin basina bir de cicek toplama isi cikardin ama hala soyleniyorsun olmaz ki :)

    YanıtlaSil
  2. Gülçin; Yaa zaten Beste yazmış bu yabani kuşkonmaz olabilir diye.. Ben de kendisine sonuna kadar güveniyorum:)))

    Dur bakalım akşam üstü tekrar arayayım babam çiçek toplamış mı? Sever aslında çiçek toplamayı ama son evlilik yıldönümlerinde anneme bir kavanoz Gül reçeli almıştı... (Annemin tek yapamadığı ve ikisinin de çok sevdiği reçel).
    Gül toplayacaktım ama mevsimi değil ben de reçelini aldım demişti... Emin değilim yani o yüzden.. Belki pazardan reçellik vişne almıştır onun yerine:))

    YanıtlaSil
  3. Walla bilmeyenler için artık bu çiçek kiraz çiçeğidir bilemiycem artık doğa bilimciler ne der bu işe..

    YanıtlaSil
  4. nohutum o kadar da baktım gugıla kiraz çiçeği diye hiç buna benzer bir görselle karşılaşmadım.
    Ama Rıdvan amcam diyorsa doğrudur. Kiraz çiçeği okadar :)

    YanıtlaSil
  5. amca kiraz çiçeği diyosa kiraz çiçeğidir o :)

    değilse de adını değişir kiraz çiçeği yaparız :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Nohut Hanım:)
    Böyle şeker mi şeker yazan bir bayana bende samimi bir giriş yapmak istedim. Gerçek isminizi öğrenen kadar size Nohut diyebilir miyim?
    Sizi yaklaşık 3 aydır takip ediyorum. Hatta bazen sabahın erken saatlerinde giriyorum, yenilenmediğini görünce öğleden sonra tekrar geliyorum, büyük bir sabırsızlıkla.. Sordum geçenlerde kendime: Muazzez neyi takip ediyorsun diye. Sitenizde beni ilgilendiren o kadar çok şey varki, bu kimi zaman masa düzeni oluyor, kimi zaman bir el hüneri, kimi zaman dekorasyon. Kimi zamanda tüm bana bunları okuyup inceleme fırsatı veren gizli yazarımın hayatını. Bu hafta sonuda yeni neler yapmışlar acaba diye merak ederken, hafta sonu kartlarını inceliyorum:) O kadar hızlı geçiyor günler.
    İlhmalarınızın hiç bitmemesi ve huzurlu yaşamınızın taçlanarak artması için dua ettim. Şuan ettim:)
    Bu kadar samimi bir dille yazarken sizi takip etmemek çok zor. Yakın zamanda dekorasyon ekleyebilirim siteme. O kadar imreniyorumki size:)
    Bu işi en güzel ve özel yapan nadide insanlardansınız. Sizinle tanışmayı çok isterdim. İlk defa bu kadar uzun bir yorum yazdım. 3-5 arkadaş dışında yorum yazmadığımı göz önünde tutarsak benim için ne kadar uzun bir yorum yazmış olduğumu anlarsınız:)
    En kalbi duygularımla sizi tebrik ediyorum.
    Sevgi ve dua ile..
    Muazzez

    YanıtlaSil
  7. iyi salladıklarını düşündüm ben :) olur mu olur yani :)

    YanıtlaSil
  8. alıça benziyor ama Rıdvan amca doğru demiştir bence de:))

    YanıtlaSil
  9. Ahahah! benim gönlümde de kiraz çiçeğidir bundan gayri bu çiçeğin adı.. ismi de çok şiirsel zaten:)

    YanıtlaSil
  10. Lovely image! Have a beautiful day, Kellie xx

    YanıtlaSil
  11. Winterberry...ben de ingilizce ismini biliyorum sadece..
    ama bak icinde kiraz da geciyor :)

    YanıtlaSil
  12. cerasus florebit onun adı dünden beri araştırmadığım yer kalmadı en son meydan larus (nasıl yazılıyodu unutmuşum) da buldum..babanıza hörmet ederim..

    YanıtlaSil
  13. Literatüre girmiştir,o kiraz çiçeğidir.
    Atmasyonda da iyiler yalnız :))

    YanıtlaSil
  14. Ay çok hoşsunuz valla ne diym:))resim ve bilgileriniz için çok teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  15. Cicek degil.... Alic bu... Cok güzel bir tadi var....

    YanıtlaSil
  16. Alic meyvesi diye aratirsan googlede görürsün...

    YanıtlaSil
  17. Gulicn, Cafenohut hanim:) bakiniz yabani kuskonmaz meyveleri fotografi
    http://1.bp.blogspot.com/-gqptHCCgQD4/TWYb9qg1jYI/AAAAAAAAC10/XY30lQ5-rcw/s1600/Asparagus+offinalis+baies.jpg
    yapraklari igne gibi ancak daha farkli belki bir turudur ama kesinlikle alic degil birde Evren'e muracaat edelim bakalim:) sevgiler simdilik bizim icin o "kiraz cicegi":)

    YanıtlaSil
  18. Keske bitkilere isim bulan uzmanlarin arasinda bir kac Ridvan amca olsa...

    YanıtlaSil
  19. Ben cevaplarda çok geç kaldım bu sefer... Artık kusuruma bakmayın, kısa kısa olacak... İş yerinde epey bir yoğunluk var sadece aralarda bakabiliyorum buralara:(

    YanıtlaSil
  20. Son durumda; Alıç, yabani kuşkonmaz, winterberry ve cerasus florebit...
    Üzgünüm macellan senin ki en atmasyonu olmuş:)) diğerleri mantıklı... Emin olana kadar Kiraz çiçeği diyelim tatlıya başlıyalım o vakit:))


    Muazzez bekle bloğuna geliyorum....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...